14 Temmuz 2011 Perşembe

Kendine Sesini Duyuramıyorsan Yazmak Zorundasındır..

Ihlamur severmisiniz?  Bu yaz sıcağında ne ıhlamuru demeyin sakın..Şimdi yaptım daha.. Karanfilde koydum içine.. Kedili kupama da doldurdum.. Balkona attım kendimi..  Belki uykumu getirir dedim ıhlamur..

Aslında bir sürü şey yazdım.. Sildim.. Ne kadar doğru bilemedim, bunları anlatmak.. Mesela manyak bu dermisiniz dedim.. Ya da delirmiş bu bir doktor lazım buna.. Hani insansanın kafası karışır ya bazen.. Size de olur mu bilemedim..

Sonra aklıma neden yazdığım geldi.. Anlatmak gerek bazen dedim.. Yazmak gerek.. Kendine sesini duyuramıyorsan eğer.. Bırak dedim yaz.. Yazdıkarın okunur elbet..

 Bomboş geçirdiğim, uzun uzun uyuduğum günlerden biriydi bu da işte.. Tüm günümü harcadım gitti.. Böyle böyle 28'i görüyor insan herhalde.. Anlamıyorsun bile.. İlk okula giderken hangi sene 18 yaşında olacağını hesaplarken, "Hangi ara 28 oldum ben ya?" derken buluyorsun kendini..

 Tuhaf bir depresyondayım bir zamandır.. Hani derler ya ekseni kaydı dünyanın, hah tam da öyle eksenim kaydı bir yerlerde benimde..

Hiç birşey yapasım yok ne zamandır.. Kalkasım yok.. Uyuyasım yok.. Umrumda değil pek çok şey..  O ölmüş bu kalmış.. Birileri üzülmüş.. Ötekiler sevinmiş.. Tek hissettiğim yorgunluk.. Birde kızgınlık.. kendime..

Geceleri uyuyamıyorum mesela.. Gün doğduğunda ancak sızmış oluyorum.. 7'de yeniden uyanıyorum..Bizim ufaklıkla kahvaltı yapıyorum.. Sonra yine yatıyorum.. Alarm çalıyor kapatıyorum.. Yeniden  uykuya dalıyorum..

Hiç bir şey hissetmeden sürekli uyuyorum.. Bazen o kadar geç uyanıyorum ki, Gün bitmiş bile oluyor.. Kendime kızıyorum.. Her gün tartıya çıkıp tartılıyorum.. Ve evet gram vermemiş oluyorum.. Buzdolabına gidiyorum, yiyecek birşeyler alıyorum.. Salona gelip televizyonu açıyorum.. Boş boş cinayet dizileri izliyorum..

Bilgisayarı açıyorum sonra.. Facebook'a bakıyorum.. İnsanlar işe gidiyor.. Eğleniyor.. Yurtdışına gidiyor.. Evleniyor.. Nişanlanıyor.. Çocukları oluyor.. Sevgilileri oluyor.. Alışveriş yapıyorlar.. Gülüyorlar.. Ev alıyorlar.. Kıskanıyorum deli gibi ve kendime kızıyorum.. Kapatıp aptal bir oyuna bakıyorum sonra.. Sonra yine saat geçiyor.. Gece oluyor.. Ve ben uyuyamıyorum..

 Hep böyle miydi Hayat benim için, düşünüyorum.. İnce olduğum günler.. İşimin olduğu günler.. Şehir şehir gezdiğim günler.. Beni seven birinin olduğu günler.. Sevgilimin kokusu.. Her sabah keyifle kalktıp sahilde gazetelerimi okuduğum günler..

 Uzun zamandır resim çektirmekten nefret ediyorum mesela.. Halbu ki ne çok severdim.. Bir arkadaşım vardı.. Şimdi adını hatırlayamadığım..Fakültede fotoğrafçı olmak isterdi.. Ona modellik yapmak ne mutlu ederdi beni diyorum.. Şimdi mecburen çektirdğim resimleri bile görmek istemiyorum halbuki ..

Her gün bir yere giderdim sonra.. Seminerler.. Konserler..  Toplantılar.. Geziler.. Yataktan çıkasım yok ne zamandır..

Saçımı taramak zor geliyor.. Oje sürmek.. Rejim yapmak.. Kitap okumak bile sıkıyor  beni.. Bazen bir bitki gibi yaşamak istiyorum sadece.. Uyuyup yemek yiyerek mesela..

Sanki kafamda kocaman bir sis bulutu yayılıyor..  Arkasını göremiyorum.. Bu ben miyim? Değilim biliyorum.. Kalk diyorum kendine gel diyorum.. Sesim çok uzaktan yankılanıyor sadece.. Uzaktan kendimi izliyorum.. Bir başkasının başarısızlığını izler gibi bakıyorum kendime.. Sanki bir rüya görüyorum da birden uyanıverecekmişim gibi bir his kaplıyor içimi.. Rahatlıyorum..

Ufak halim beliriyor sonra kafamda.. Ona verdiğim sözleri tutamadığım için utanıyorum..Bakamıyorum.. Yeni sözler veriyorum.. Korkma sen diyorum.. Başarıcaz bir kez daha.. Güçlüyüz biz.. Yapabiliriz.. Yeniden kurabiliriz herşeyi.. En baştan başlayacağız söz.. Bir daha hiç kimse dalga geçemeyecek bizimle.. Bir daha hiç kimseye özenmeyeceğiz diyorum..Bak mesela yarın rejime başlayalım? Olmaz mı? Daha önce yaptık yine yaparız? Sana söz toplayıp kendimi bir işe başlayacağım hemen.. Herşey yoluna girecek.. Söz ne olur ağlama söz bir daha hiç kimse dalga geçemeyecek seninle.. Kimse küçük göremeyecek seni şişmansın diye.. Kimse seni, sahip olduğun yetenekleri sırf bu yüzden görmezden gelemeyecek.. Sana verdiğim sözleri tutacağım ne olur ağlama.. Korkma artık ne olur..

Sonra gece oluyor.. Ben uyuyamıyorum.. Gün doğarken uyuyakalıyorum yatakta... Sonra 7'de kalkıp kahvaltı yapıyorum ufaklıkla.. Sonra yine uyuyorum.. Bazen uyanıyorum.. Gün çoktan akşam olmuş oluyor..