23 Eylül 2011 Cuma

Bana Da Nazar Etme Ne Olur Bacım!!



Facebook sayfanızda, cep telefonunuzda, msn adresinizde bazı tipler vardır.. Hani liseden kalmıştır, üniversiteden sınıf arkadaşınızdır.. Samimiyetiniz yoktur da, merhaba merhabadan ibarettir ilişkiniz.. Hadi ayıp olmasın diye silemezsiniz de..

İşte o tiplerden bence var baya.. Pek sallamam, konuşmam.. Ancak işte doğum günüymüş, evlenmiş falan olursa bir kibarca tebrik ederim o kadar.. Bunların içinde buna saygı gösterenler olduğu gibi yalaka ve kıskanç tiplerinde olduğunu sizde tahmin edersiniz.. Hayatınız daki ilk olumlu değişiklikte birden kanka moduna geçerler.. Bir ilgi bir sevgi.. O kadarda belli olur ki ağzınızdan laf almaya çalıştıkları, zekalarına şaşar kalırısınız o derece yani..

Malum Kaptan'ın hayatıma girmesi ile beraber yeni bir sevgili sezonunu da açmış bulunuyoruz.. Nefret etsemde, facebooktan bunu ilan ettikten sonra başladı bu sevgi dolu "arkadaşlar"ın tebrik faslı..

Bunların ilki, önce hayırlı olsunla girdi konuya.. " Canım sevgili yapmışız, hayırlı olsun".. Ha yaptık çok şükür, kışa hazırlık işte.. Salça, reçel, erişte, bir de sevgili yaptık.. Normalde merhaba bile demeyen şahsiyet, bir anda bir sevgi yumağına dönmüyor mu deli oluyorum.. 

İkinci türü, soru sormaya başladı direk.. Ne iş yapıyor?, Kaç yaşında?, Ay resmi var mı? Hayır yani bu detayları sana bu saate kadar vermediysem, demek ki senle bu konuyu konuşmaya niyetim yok dimi.. Ama yok.. İlla öğrenecek.. Hatta o kadar aşırı sorular sordu ki , az kaldı akşam evine gidip kontrol edecek sandım o kadar yani..

Konuya ilgi duyan 3. arkadaş, en içlilerden .. " AA canım kaptan demek.. Yazık ya.. Kaç ay yok demiştin? Vah vah.. Kaptan ha? Nasıl olacak bilemedim ki?" En son üniversitede burası boş mu, oturucamda diye konuştuğum kız bildiğiniz kahroldu bana.. Öldü, bitti o derece yani.. Yazık ya, yazık ya diye diye içi çıktı hatunun..

Başka ne var derseniz felaket tellalı var , alırsanız.. Kaptan olduğunu anladığı anda başladı, o iğrenç espiri anlayışıyla.. " Kaptanların her limanda sevgilisi olurmuş kız.. Bak Ali kaptana"..

Kendisine "insan karşısındakini kendinden bilirmiş" demek geçse de, kuru bir gülümseme ile konuyu kapatmayı tercih etmek zorunda kaldım.. Zira ağzımı açsaydım, "Canım benim sen neden boşandın ya? Ben yeni duydum o olayı? Başkası mı varmış ayol?" şekliden Fatih Ürek vari bir sokak sohbetiyle cevap vermek gerekecekti..

Ve son numara.. Hani bazıları vardır ya bir zamanlar samimisinizdir de, artık değilsinizdir.. Ancak boşta kalınca ya da konuşacak kimseyi bulamayınca yanaşır.. Benim favorim onlar işte.. En yalaka halleriyle dibinizde biterler.. Yapmacık bir sevgi gösterisi.. Bir de konuşmalarından direk anlaşılır böylelerinin kıskançlığı..

İşte son olaya karışan arkadaş da bu cinsten.. "Sevgilin hayırlı olsun canım.. Senin için çok ama çok ama çok sevindim.. İnşallah bunu da kaçırmazsın - birde salak bir gülücük ekler-"

Bu cinse hiç tahammülüm yok benim.. Hiç cevap vermedim kendisine.. Yazdı, yazdı, yazdı.. En sonunda " Ay sevgili ile konuşuluyor galiba, bizim pabucumuz dama atılmış" dedi.. Seni atmak lazım damdan yalaka !! 

Hayatınızdan ne kadar bu asalak tipleri çıkarsanızda, bir şekilde merhaba diyecek kadar kalıyorlar işte.. Sizin ayıp olmasın hadi diye silmediğiniz bu tipler baya baya can sıkıcı olabiliyor.. En güzeli "hı hı" deyip geçmek herhalde.. Muhabbete girmenin gereği yok gibi.. Birde ardını kaşımak gerek ki en çok bunların nazarı değiyor nasılsa insana..