28 Ekim 2011 Cuma

Hayat Temizliği




Hepimiz her gün bir sürü insan görüyor, yeni insanla tanışıyoruz.. Bazılarıyla samimi oluyor bazılarını soğuk buluyoruz.. Bu insanları bir şekilde hayatımıza dahil ediyoruz yani.. Eh hak verirsiniz ki hepsinin anlamı bizim için aynı olmuyor.. Bazısına dostum bazısına tanıdığım diyoruz.. Birini biz her gün ararken , bazıları aradığında telefonumuzun sesini kısıyoruz.. 

Bu sınıflandırmayı da zaman zaman güncellemek gerekiyormuş.. Bunu ne zaman olduğunuz gelince; 

İlk arkadaşım ki kendisini neredeyse 10 yıldır tanıyorum.. Ne var ki öyle sık görüşmeyiz.. Sonuçta arkadaş dediğin sürekli dip dibe olduğun kişi değildir.. Ama kendinin konumunu hakkında endişelerim var.. 

Uzun zamandır görüşmedikten sonra geçen cuma facebooktan bana bir mesaj yolladı.. Bu arada müzisyendir hanım.. "Canım cumartesi Kadıköy de sahne alıyorum.. Uzun zamandır da beni dinlemediniz ne olur gelin olmaz mı?" Şimdi çok masum bir mesaj gibi ama.. Bırakın Kadıköy'ü evime 10 dakikalık yerde sahne alıp haber vermeyen ve bunu benim başka arkadaşlarımdan duyduğum biri deyince huylandım.. Ne alaka yani.. Yok dedim Işıl'a söz verdim gelemem.. "Oda gelsin, süper olur" dedi.. Olmaz dedim onun nişanlısında yemek var oraya gideceğiz..  Ve evet tabi ki tahmin ettiğiniz gibi ısrara devam ettii.. " Ay ne güzel onları da alın gelin, kalabalık oluruz".. Facebook sayfasında konuyla ilgili  etkinliği 1 ay önce oluşturduğunu ve bunu 300 kişiye yolladığını.. Bu 300 arasında bizim olmadığımızı ve katılımcı sayısının  13'te kaldığını söylesem? 

İkincisi bir kaç gün önce ben ölüyorum diye konuya giren ve uzun uzun konuştuğum arkadaşım..  Kadıköy'de oturuyor.. Yüz yüze sık görüşme imkanımız yok malesef.. Kadıköy'e geçtiğimde aradım.. Hani müsaitsen bir kahve içelim.. Tamam dedi.. Yarım saat sonra buluşalım.. Kitapçıların orada buluşmak için sözleştik..  Ben işimi hallettim.. Zaman kaybetmemek için yemek yedim.. Mesaj geldi gelemeyeceğine dair.. İlk mesajında annesinin geldiğini ve bu yüzden çıkamayacağını söylediğini, benimde yalan söylediğini anladığımı bunu da kendisine ilettiğimi ve sonraki mesajında bunu kabul ederek, tüh inanırsın sanmıştım, dizi var onu izlesem ben geçen haftada kaçırdım da dediğini söylesem?

Üçüncü arkadaşım kültürel bilgisine çok değer verdiğim biridir.. Yönlendirmelerini her zaman önemserim.. Beni de iyi tanıdığını düşünürdüm hep mesela.. Bu akşama kadar.. Facebooktan bir mesaj attı bana bu akşam.. "Çok acil yardımına ihtiyacım var" diye.. Ne oldu dedim.. Okuduğu okulda Vanlı bazı arkadaşlarının yardıma ihtiyacı olduğunu ve benim onlara yardım edeceğimi söyledi.. Seve seve dedim, ne yapabilirim? Orada para topla dedi.. Ben kimseden para isteyemem ne sebeple olursa olsun.. Ama tanıdıklarıma konuyu iletirim dedim.. Ancak etrafta tüm belediyeler hatta muhtarlıklar bile yardım topluyor.. Kimsenin pek nakit vermek isteyeceğini sanmıyorum dedim.. Nakit dışında yardımcı olabileceğim ne var? Hemen yapayım dedim..Hay demez olaydım.. Ne insanlığım kaldı ne umursamazlığım.. 

Yine düzgünce yardım etmeye çalıştım.. Zamanında Kocaeli depremi zamanında bizlerde öğrenciydik.. Bizim direk okulumuzda oldu o deprem.. Ondan bundan para toplamakla olmaz bu iş öğrencilerde .. Biz o depremde maddi manevi zarar gören tüm arkadaşlarımız için rektörlüğe bir dilekçe yazmış ve harç paralarının o yıl için iptal edilmesini talep etmiştik.. Sağ olsunlar onlarda konuyla ilgilenmişlerdi.. Yoksa birinin parasını ödemekle ikisinin ödemekle olmaz bu iş.. Sonra evsiz kalan ya da yurtta kalamayan arkadaşlarımızı paylaşmış, kendi evlerimizde misafir etmiştik.. Okul servislerimizden rica etmiş, hepimiz 50 tl fazla para vermiş ve onların servis paralarının alınmamasını sağlamıştık.. 

Bunlar olurken de o ilk panik geçmiş, olaylar netleşmiş ve ne olacağı belli olmuştu.. Bunları anlattıktan sonra.. Bana akıl değil para lazım pazartesiye 300 tl yollarsın bekliyorum bak cevabını aldığımda, ilgili arkadaşın facebook sayfasında iletisini ilgi sevgi pötürcüğü bir geyikle değiştiriyor olduğunu söylesem?

Önemsizler belki bunlar.. Ama birisi sizi işi düştüğü için bir yere çağırıyorsa, onun için çoktan vazgeçilmişler listesindesiniz demektir.. Birisi sizinle buluşmamak gibi sıradan ve anlayış göstereceğiniz bir konu için size yalan söylüyorsa, daha kim bilir neler için söyleyecek demektir.. Ve birisi sizden yardım isteyip, yardımcı olmaya çalıştığınızda sizi tersliyorsa, o sizin yapabileceklerinizle değil size yaptırabilecekleriyle ilgileniyor demektir.. Çıkarın hayatınızdan..