30 Kasım 2011 Çarşamba

Bencil Cümleler




Bazen ettiğimiz cümlelerde ne kadar bencil olduğumuzu düşündünüz mü hiç .. İletişim kuramları dersinde en çok tekrar eden şey; " Düşüncenin en mükemmel hali, aklınızdaki halidir" cümlesidir.. Cidden de kafamızdakini biz biliyoruz da karşımızdakine nasıl gittiğini düşünmüyoruz çoğu zaman.. Aynı aklımızdaki gibi mükemmel şeklide aksettirdiğimizi düşünüyoruz hep..

Mesajlar, mailler yada mini iletiler kullandığımız bir çağda, bizim şaka olarak söylediğimiz bir lafın ciddiye alınması yada üzüntümüzü belirttiğimiz bir cümlenin dalga geçiyormuşuz gibi algılanması muhtemel oluyor.. Ortadan mimikler, gülücükler ve birebir tepkiler kalkınca cümlemiz kabak gibi kalıyor havada..

Bunlar bir şey değilde.. Tüm bunları bile bile cümlelerimiz de bencilce davranmakta ki ısrarımız çok tuhaf aslında..

 "Ben onu demek istemedim".. "Ben onu kast etmedim".. "Yanlış anlaşılacak ne var ki şimdi bunda?".. "Yanlış anladıysa onun sorunu".. "Bana kızacağına anlayışsız olduğu için kendine kızsın o"..

 Hadiii, mutlaka bunlardan birini kullanmışsınızdır sizde.. Düşünün bir, hem de yakın bir zamanda biri için bunları dediğinize eminim.. Ben defalarca dediğimi biliyorum ..

Anlaşılamamış olmamızda, hep karşı tarafa suç atar bir halimiz var işte.. Mesela geçen gün sevgiliye  neden dediğimi hatırlamamakla beraber " giderim var yani" deyiverdim.. Buna çok kızınca da, ben şaka yaptım ne var bunda kızacak diye ona sinirlendim.. Halbuki ona göre bir bayana böyle hitap edilmesi hoş değilken, bunu benim kendime yakıştırmam onu deli etmişti.. Bense neden tepki verdiğiyle ilgilenmedim .. Beni yanlış anladı diye birde kızdım adamcağıza.. Şaka yapmış olmamın bir önemi kalmasa da ben şaka yaptım diye  ısrar ettim.. Halbuki adamın derdi şaka yapıp yapmam değildi işte..

Sonra bu gün "İki gündür deli gibi çalışıyorum ve artık yorgunluktan ölüyorum" diyen arkadaşına, "Gösterdiğin üstün performans için tebrikler" deyip, bunu yanlış anlamaz, ben takıldım ona diye ısrar eden birini gördüm.. Birbirini tanımak iyide, hepimizin her an psikolojisi aynı olmuyor işte.. Ters bir anınızda bu cümleyi dalga geçmek olarak alabilirsiniz çok rahat..  Sanki her anımız birmiş yada kafalarımız hep rahatmış gibi dan dun konuşuyoruz gibi geliyor bana artık..

Hatta olayı abartıp, karşısındakinin morali bozukken, sorun çözmeye çalışanlar var benim gibi.. Adamın canı sıkkınken, evet denilecek şeye hayır demesine takılıp, birde trip yapmışlığım var yani.. Sonuç tabi ki kocaman bir hiç.. Sadece  gerilen sinirler, gereksiz edilen laflar.. Ama benim niyetim iyiydi, ne var ki şimdi bu cümlede kızacak?

Zamansız edilen laf anca kavga çıkarırmış derler.. Cidden de öyle işte.. Önemli olan kafamızdaki düşünceyi anlatmakken, bizler tüm bencilliğimizle ettiğimiz cümleleri savunuyoruz bence.. Sonra da biz birbirimizi anlayamıyoruz diye şikayet edip duruyoruz işte..