26 Kasım 2011 Cumartesi

Bu Kırılan Pot Sizin ki mi?

Pot kırmanın çeşitlemeleri yapılsa ben kesin isimlerle ilgili alanda birinciliğe oynarım.. Birinin ismi bende bir çağrışım yaptıysa, direk onunla kaydolur hafızama.. Birde lakabı varsa Allahhhh.. Yani herkes hoşlanmaya bilir kendisine takılan addan dimi.. Hepside şimdi öyle pek haklı olmuyor lakapların ne yazık ki..

Ne var ki  tüm bunlara rağmen, benim elimde değil.. Aklımda bir isim illa takıntısıyla geliyor.. Kendimi zor tutuyorum.. Birde sadece kendisine söylememek için zorladığım kadar, başkalarının yanından da söylememek gerek tabi.. Akrabası olur, kankası olur onların yanında da dedin mi gitti yani..

Mesela ben çocukken mahallede bir kız vardı.. Kız çok çat çat cevap verdiği için herkese" yelloz" derlerdi kızcağıza.. "Yelloz Yeliz" (Tüm Yeliz'ler den özür dilerim..).. Bu böyle kalmış aklımda.. Sonraki zamanlarda bir arkadaşım beni çok sevdiği ablasıyla tanıştırdı.. Evet kızın adı "Yeliz".. Bende direk yarattığı çağrışımı siz düşünün.. Kızı her gördüğümde bu tamlama geliyor aklıma.. 

Bu yine iyi.. Birde akrabamız var.. Kıza herkes kaşar diyor.. "Kaşar Tuğba" (Tüm Tuğba'lardan özür dilerim.. Kendimde bir Tuğba olarak..).. Kim neyini görmüş bilemem ama kızın lakabı bu.. Ona sorsanız bilmiyormuş.. Gerçi insan lakabım kaşar demez dimi.. Ama kızı ismiyle tanımayan herkes, lakabını deyince tanıyor.. Hangi Tuğba? Kaşar Tuğba ya!! Muhabbet aynı bu..

İşin fenası kızın kuzeni arkadaşım ve kızdan ne zaman söz açılsa yada biri hangisi ya dese, kaşar diye yapıştırasım var.. Bir pot kırıcam tam kırıcam diyorum..

Bu konuda pot kırmışlığımda vardır gerçi.. Bir arkadaş - ki kendisine "ayı" derlerdi- kuzenime asılıyor.. Ama öyle böyle değil.. Nereye gitsek, peşimizde.. Her yerden bu çıkıyor.. Bide sıkıcı ve yılışık ki sormayın.. Bir ima ettik buradan sana iş çıkmaz iki ima  ettik yok, anlamıyor..  En son bir kafede yine yapışınca peşimize, benim cinlerim tepeme çıktı.. Bahçede başladım bağırmaya.. " Hasan sana anlama kıtlığın olduğu için ayı diyorlar dimi" diye.. Hoş olmadı farkındayım da.. Oda zorladı yani.. Sonra bir daha hiiç yanaşmadı.. Ama benim bu olay aldı yürüdü.. Bilmeyen kalmadı.. Benim huysuz ve inatçı lakabımda burdan çıktı kanaatimce..

Velhasıl, her ne kadar hoş olmasa da, elimizde olmuyor işte.. Bazı kodlamalar yapıyoruz farkında olmadan.. Kim bilir bizim için ne lakapları vardır insanlarında, kendilerini zor tutuyorlardır söylememek için.. Biri ağzından kaçırana kadar öğrenemiycez herhalde..