22 Kasım 2011 Salı

İzindelermiş Ama??

İlkokul çocuğu dediğiniz kişi; okulun en çok tenefüs zamanlarını seven, oyuna düşkün, 23 Nisan- 19 Mayıs deyince tatili algılayan bir ufak insandır.. Kendisi boş dersleri, hocanın serbest bıraktığı anları sever.. Şimdi kimsede buna itiraz edemez dimi? Peki benim vakti zamanında okul tatilmiş diye eve gelişimi neden hala anlatıyolar yaaa..

Şimdi sabahçıyım o zamanlar.. Şimdiki gibi tüm gün okul falan yok bizde yani.. Neysee.. Okula gittim.. Yanımda Esra.. Sağdan soldan öğrenciler yolda falan.. Klasik bir okul sabahı işte.. Okula vardık.. Bahçede sıraya girdik tören yapılacak bekliyoruz.. Bir tuhaflık var şimdi.. Etrafta tek hoca yok? Yani en azından biri olurdu dimi? Kimsecikler yok.. Hademe falan desek, onlarda yok ortada.. Ama okulun kapıları falan açık baya yani..

Koca bahçe öğrenci dolu, tek bir yetkili etrafta görünmüyor.. Önce içeride toplantıdalarmış denilmeye başlandı.. Ama bekle bekle gelen giden yok..  (Yani toplantı yapacak olsalar hademeleride mi aldılar mübarek..) Sonra bizi deniyorlar dedi biri.. Bakalım onlar olmazsa tören yapabilirmiyiz diye..  
( Allahım biz nasıl andımızı okumaya önem veren çocuklar yetiştirdik diye cümleten saklanmışlardır  kesin kesin)


Tüm bunlar olurken ben kıvrım kıvrım kıvranıyorum..  Bir sıkıştım bir sıkıştım.. Ölücem yani!! Bekleyecek dermanım yok..  Bir koşu dedim gideyim geleyim..

Tam kapıdan içeri girdim ki.. Girişte bir değişiklik var.. Duvarda kocaman bir yazı.. "İzindeyiz" 
Önce bir olayı anlayamadım.. Ama sonra hemen algıladım tabi.. Başka ne açıklaması olabilirdi ki yanii.. Nefes nefese çıktım dışarı üst sınıflardan milleti toplayan çocuğu buldum..

" Herkes izinde oğlum.. Bize demeyi unutmuşlar" dedim.. Çocuk tabi bir şaşırdı önce.. sonra yazıyı onada gösterdim hemen.. Tabi olayı duyan içeri girdi.. Herkes yazıyı görünce anladık ki hocalar mocalar herkes izinde.. Bir bizim haberimiz yok olaydan.. Zaten canımıza minnet.. Dağıldık evlere.. 

Evet yanlış anlamış ve koca okulu boşaltmış olabilirim.. Oradaki izindeyiz yazısı, ertesi gün üstüne eklenecek Atatürk büstü ve altına eklenecek imzayla anlamlı olacak olabilir.. Ben hiç neden izinde olduklarını yaldızlı yazmışlar dememiş olabilirim .. Ben öğrenciyim yani.. Bana tatil lazım..

Hem o gün öğretmenleri getiren servisin bozulduğunu ve hadememizin de içeride odasında uyuduğunu nereden bilebilirim ki dimi.. 

Sonra ne oldu? Sonra hocalar gelipte kimseyi bulamayınca tabi evleri aradılar.. Olay açığa çıktı.. Tabi tüm okulda tek hoca olmadığı için bişi diyemediler.. Sonuçta bir hocada mı olmaz yani dimi?

Konu idare tarafından kapandı.. Girişteki izindeyiz yazısı kaldırıldı, sadece büst kaldı.. Birde her arkadaşlar toplandığımızda anlatılan "kızım izindemiyiz?" geyiği..