7 Mart 2012 Çarşamba

Arkadaşlık Ölmüş Arkadaş..


 
Facebook dediğiniz şeyden nefret ediyorum, açık açık diyeyim yani..Hayatlarımızı dahada zorlaştırdığını, hayal gücümüzü ve dayanma eşiğimizi düşürdüğünü düşünüyorum.. O kadar ki herkesle gereğinde fazla samimi ve yüz göz hale geliyorsunuz maalesef.. Özel hayat falan yalan yani.. Arkadaşlar, akrabalar, tanıdıklar, hısımlar efendime diyim hemşehriler derken ohooooo..

Bende kabul ediyorum bazen milletin sayfasını kurcalıyorum.. Resimlerine falana bakıp "Bu ne nan ne çirkin gelin olmuş bu" diyerekten fesatlanıyorum yada ne bileyim "Amann bu hala aynı kıro ya" demişliğim de yok değil.. Ama en çok arkadaş sayısına bakıyorum şimdi, ne yalan söyleyeyim..

Allaaahh 300'ler 400'ler geçen 850 arkadaş sayısı gördüm birinde mesela.. Yani o nasıl bir çevre.. O nasıl bir arkadaş anlayışı bilemedim.. Hani 1milyon arkadaş bulurum diye açsan sayfayı, ancak toplarsın onu.. Bildiğin hayran sayfası gibi bir durum bu bence.. 

Ha bunu sormadım mı, durur muyum sordum tabi.. Kim birader bunlar diye.. Arkadaşlarım dedi.. Hepsi mi dedim, yani bunca arkadaşı nasıl olur insanın.. Hani tanıdık, bildik falan filan neyse de, direk arkadaş için biraz fazla değil mi sayı dedim.. Eh sevilen biriyim deyince, lafımı efendice yedim oturdum..

Benim arkadaş ya da bu kavrama verdiğim anlam çok farklı demek ki diyorum.. Herhalde Susam Sokağı izleyerek büyümüş tüm çocuklar gibi arkadaşlık, sevgi, dostluk, sevmek falan gibi şeyleri bir halt sanmamdan ama yani insanın da bir değeri olmalı diye geçmiyor değil içimden de..

Arkadaş konusunda şu şu şu arkadaşım ya da buradan buradan arkadaş edinilmez gibi bir durumumda yok.. Kimin gönlünün kime nerede değeceğini bilemezsiniz sonuçta.. En yakınım dediğiniz anlamaz da bir bakarsınız hiç tanımadığınız biri anlar sizi.. Ne bileyim yaşıtım olsun canım olsun mantığında de değilimdir.. 

Küçük kurbağ ile blogdan tanıştık mesela.. Buluşup, yiyip içip, dertleşip, kikirdeşiyoruz sık sık.. Yani öyle insan özürlü değilimdir de..

Buna rağmen yinede 850 arkadaş bana çok yani.. Bir Facebook sayfası için.. Düşünüyorum ilişki durumumu  direk takip eden 850 kişi.. İşin fenası Facebook dediğiniz yer artık çarşı pazar halini almış, herkesin her şeyi kendinde hak gördüğü bir yer..

Ee  güzelim bak bakalım blogda kaç kişiyiz derseniz, şunu belirtmem gerek ki burada etrafınızdakileri seçme şansınız var.. Herkes kendine yakın bulduğunu okuyor, takip ediyor.. Kendi içinde herkes birbirine yorum yapsa da bunun bir adabı var işte..  Ama diğer tarafta iş arkadaşı, okul arkadaşı, bilmem nereden tanıdık, filancanın eltisi derken, aman ayıp olmasın diye geride çeviremediğiniz için bunları, bir insan ordusu oluşuyor.. 

Velhasıl demeye uğraştığım şey şu ki, artık herkes Facebook nedeniyle arkadaşımız.. Eh buda herkese her şeyi söyleme hakkı veriyor.. Sonunda bir sıkıntın olduğunda koca 850 kişiden toplasan 10 kişi ancak çıkıyor seni dinleyecek.. Sonra arkadaşlık neden öldü.. Neden acaba gülüm be??