11 Nisan 2012 Çarşamba

Dedi, Dedim, Dedin ..

Her gün birbirimizin yanından geçip giderken bırakın birbirimizi duymayı, yüzümüze bile bakmıyormuşuz.. Aman işe yetişeyim.. Yok soğuktu dondum.. Aman kapanmadan şu işide halledeyim diye  bir telaş bir telaş hepimizde.. Bu yüzden olacak ki, kendi ettiğimiz laflara ya da o koşuşturmacanın içinde nasıl durduğumuzada dikkat etmiyoruz.. Bir süredir işe giderken ve gelirken farklı ulaşım araçlarını kullanmayı adet edindim.. Sabahları nasıl daha çok uyurum hesabı yaparken akşamları nasıl trafiğe girmem telaşıyla bir günde: otobüs, metro, tünel, motor, gemi, tren ve son olarakda yayan olmak üzere ulaşımda guru olmak yolundayım demedi demeyin...

Bu seyahatler sırasında son zamanların trendlerinden müzik dinlemek, benimde favorim.. Her sabah da bunlar içerisinden bir kaptan şarkısı seçtiğim twitterdan takip eden arkadaşlarımızca da malum (evet bir miktar atar yapıyorum şu anda.)..Ne var ki  bu gün kulaklıklarımı evde unutmuşum.. Öyle olunca insan bunca toplu taşıma aracı kullanırsa etrafından neler duyuyormuş yarabbim!!

Sabah yüksek lisans dil sınavı kayıtlarımı yaptırmak için fakülteye gittim. Yolculuk minibüsle başladı.. En önde şoförün yanında ki sevgili koltuğunda bir abla.. Bindim telefonla konuşuyordu, indim hala konuşuyor nerdeyse.. Neler anlattı var ya.. İnsanın ister istemez kulağı kayıyor yani.. Akşam çantasını değiştirecekmiş de, annesine sormuş nerede diye, oda çekyatın altında demiş, onu alayım derken eline çivi batmış çok canı yanmış.. Gece hastaneye gitmişler falan diye giden bir hikayeyi tüm araba yaklaşık 20 dakika dinledik. Tam telefonu kapattı ki, fırsattan istifade şoför " Parayı vermediniz, konuşmanızı da bölmek istemedim ama boşluk bulmuşken alayım bari" dedi..

Tam bunu atlatmış ve Marmara'nın kampüsünden içeri girmiştim ki bir lise son sınıf öğrenci grubunun gezisine denk geldim.. Hani şu heveslendirme gezilerinden.. Bakın bakın ne süper yer, çalışın sizde gelin!! Mantık bu evet ama arkadan sevgilisiyle gelen kız beni bitirdi.. Sevgilisine" Ercüümeeenntt ben burada okuyamammm.. Okulların arasıı çok uzak uzak burdaaa" dedi. okul dediği kampüs içindeki fakülteler.. Hani hatun sınava girdi kazandı, Marmara onu kabul etti, tek derdi binaların arasında ki mesafe..

Ama en son bomba akşam gelirken duyduğumdur.. Karaköyden motora bindim.. İçeri geçtim oturdum.. Yanıma da bir çift geldi oturdu.. Böyle el ele falan geldiler yani.. Zaten bunu görünce gıcık oldum.. Evet tüm sevgililere gıcığım bu aralar.. Neyse kızcağız üşümüş tabi.. En avam cümleyle bunu ifade ediyor çocuğa " aşkımm çok soğuk dötüümmm donduuuu" Çocuktan cevap " Olsun bebeğim ben ısıtırım!!"

Her gün daha ne abuk şeyler söyleniyor da duymuyoruz.. Gerçi biz ki bilir neler söylüyoruz.. Ayy ki ben boşboğazın biriyim..

Neymiş.. Toplu taşımalarda çok konuşmuyor, kulaklıklarımızı yanımızdan ayırmıyormuşuz.. Üşürsek sevgiliye dötüm dondu demiyomuşuz..